Autor Wiadomość
młody
PostWysłany: Pią 16:59, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Tyle, że odpowiednie instytucje są o tym powiadamiane... a efekt jak widzisz porażająco... nijaki
speed39
PostWysłany: Pią 16:09, 03 Kwi 2009    Temat postu:

witam. koledzy piszą tylko o Grosiku. Trzeba sprawdzić jak jest w innych korporacjach typu GLOBcaw TOPex Ectra z bajerem itp ( w Tamponach i w globcaw trzeba nabić na kasę w granicach ponoć ok 1,000zł-miesięcznie). Poza tym zobaczcie problem globcaw-u jak się rozrósł (nie dziwie się, nie muszą otwierać własnych działalności gospodarczych tylko zatrudniani są na 1/4 etatu i koszty związane z prowadzeniem działalności to ok 150zł miesięcznie (ubezpieczenie + podatek). Jedyna forma aby konkretnie zaprotestować przeciwko nieuczciwej konkurencji to poprostu zacząć robić wielką kampanię informacyjną iż przewozy w wawie oszukują Skarb Państwa a tym samym nas wszystkich ponieważ jest to wręcz niemożliwe,że obrót z kasy jednego przewożnika jest w granicach 2 tysięcy złotych miesięcznie przy ilości zleceń wydanych z centrali ok 150-250 miesęcznie. Może trzeba zacząć powiadamiać odpowiednie instytucje o ww. procederze tymbardziej jak jest kryzys bo wreszcie dojdzie do takiego momentu, że co miesiąc będą powstawać nowe pseudokorporacje.
viano
PostWysłany: Nie 9:57, 15 Lut 2009    Temat postu:

Adminn napisał:
viano napisał:
Możesz wyjaśnić, czemu na paragonie taxi są dwie stawki VAT - zwolniona i ryczałt 3%?
W zależności od rodzaju kasy drukowane są wszystkie możliwe stawki.Zaczynający działalność lub mało jeżdżący taksówkarze (najczęściej emeryci)są zwolnieni z podatku Vat ,pozostali wybierają ryczałt 3% bez prawa odliczeń,lub 7% z odliczeniami ale z pełną ewidencją Vat.

OK. Ja to wszystko wiem, ale nadal nie rozumiem, dlaczego na jednym paragonie, dotyczącym jednego rodzaju usługi/taxi/, jest wykazany obrót w dwóch stawkach VAT. Bo, albo ktoś jest zwolniony z VAT i wtedy wykazuje obrót w stawce ZW, albo jest płatnikiem VAT i wtedy obrót jest w stawce 3% lub 7%. Question
kasa7
PostWysłany: Sob 10:13, 14 Lut 2009    Temat postu:

U znajomego powoźnik ze Starachowic wynajmuje pokój i chwalił mu się, że w zeszłym roku nabił na kasę 1840 żł i od tej kwoty odprowadził podatek ryczałtowy 8,5%. Spryciarz, no nie......?
zgi
PostWysłany: Śro 8:46, 11 Lut 2009    Temat postu:

eletyson napisał:
Kierowcy Grosika mają ciichy prykas wykazywania ok.2500zl obrotu miesiecznie!!!!


I najczesciej jest to nabijane przez biuro podczas rozliczen
Adminn
PostWysłany: Nie 22:51, 08 Lut 2009    Temat postu:

viano napisał:
Możesz wyjaśnić, czemu na paragonie taxi są dwie stawki VAT - zwolniona i ryczałt 3%?
W zależności od rodzaju kasy drukowane są wszystkie możliwe stawki.Zaczynający działalność lub mało jeżdżący taksówkarze (najczęściej emeryci)są zwolnieni z podatku Vat ,pozostali wybierają ryczałt 3% bez prawa odliczeń,lub 7% z odliczeniami ale z pełną ewidencją Vat.
eletyson
PostWysłany: Nie 19:27, 08 Lut 2009    Temat postu:

Kierowcy Grosika mają ciichy prykas wykazywania ok.2500zl obrotu miesiecznie!!!!
viano
PostWysłany: Nie 18:45, 08 Lut 2009    Temat postu:

Możesz wyjaśnić, czemu na paragonie taxi są dwie stawki VAT - zwolniona i ryczałt 3%?
młody
PostWysłany: Wto 16:13, 20 Sty 2009    Temat postu:

A to paragon z taksówki licencjonowanej oraz raport dobowy




Jak można zauważyć paragon z taksówki licencjonowanej posiada nazwę przedsiębiorcy oraz adres do którego należy licencja.

Zawiera również co jasne i oczywiste numer rejestracyjny samochodu oraz numer licencji co pozwala na pełną identyfikację samochodu.

Wyróżniona jest również taryfa na której jechała taksówka oraz stawka za km na wybranej taryfie.

Oczywiste jest również, że na paragonie mamy datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia kursu.

Ważna również jest przejechana odległość. Pozwala nam to na zweryfikowanie ewentualnych wątpliwości co do ceny kursu i przejechanej trasy.

---------------------------------------------

Co raportu dobowego. Występują liczniki zespolone z kasą fiskalną oraz takie które połączone są z kasą kablem.
W wypadku licznika zespolonego nie mamy żadnych wątpliwości, po każdym kursie drukowany jest paragon a co za tym idzie kwota zapisywana jest w pamięci fiskalnej.
W wypadku licznika połączonego kablem z kasą fiskalną jest podobnie. Licznik po odpięciu kasy nie uruchomi się. Co za tym idzie każdy kurs jest ewidencjonowany i zapisywany w pamięci fiskalnej.
Adminn
PostWysłany: Wto 0:10, 20 Sty 2009    Temat postu: Czym różnią się paragony

Na paragonie z kasy fiskalnej przewozu nie ma żadnych danych identyfikujących samochód ,kierowcę ,trasę, czas rozpoczęcia i zakończenia kursu.Nie ma niczego co pozwalało by udowodnić oszustwo czyli zawyżenie kwoty za kurs.Jest to taki sam paragon jak przy kupnie butów ,czyli wiadomo ile pobrano pieniędzy i więcej nic.Przy okazji okazuje się ,że korporacja Grosik świadczy usługi transportowe ,ale czy wiozła węgiel czy ludzi z paragonu nie wynika.Kierowca zbyt chętny do drukowania paragonu nie był,trochę zajęło zanim znalazł kasę fiskalną.


A to kolejny kwiatek.Raport dobowy na kwotę 64,00 zł ,to znaczy że przez 24 godziny Grosikowy samochód utargował taką kwotę.Z czego oni żyją przy takich utargach.Ile zrobił kursów można sprawdzić w komputerze centrali,paragonów wydrukował zgodnie z raportem- dwa.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group