Forum www.taxiwitryna.fora.pl Strona Główna www.taxiwitryna.fora.pl
Taksówkarze dla taksówkarzy i o taksówkarzach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LIMITY DLACZEGO SĄ KONIECZNE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.taxiwitryna.fora.pl Strona Główna -> DLA KLIENTÓW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adminn
Administrator



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:08, 11 Lis 2008    Temat postu: LIMITY DLACZEGO SĄ KONIECZNE

Wspominaliśmy na "witrynie" o konieczności limitowania ilości taksówek.Taksówka jako część komunikacji miejskiej,ma prawo poruszać się po dla tej komunikacji rezerwowanych obszarach. Nikomu nie przyjdzie do głowy wypuszczać na miasto większej ilości autobusów i tramwajów niż jest to konieczne,pomimo tłoku jaki panuje w nich w godzinach szczytu,bo to nic nie daje i tylko zwiększyłoby korki,tak pozwolenie na żywiołowe powiększanie ilości taksówek mających przecież prawo do jazdy po buspasach,ulicach zamkniętych dla "cywilnych" samochodów też sensu nie ma.Po drugie , ograniczenie ilości jest konieczne dla waszego bezpieczeństwa. Sytuacja jaką dziś mamy, w miarę nowe i w dobrym stanie samochody ,zawdzięczamy i my i wy ,właśnie limitowaniu , daje ono gwarancję ,że inwestycja w porządny samochód oraz dbanie o jego dobry stan techniczny dla waszego i naszego bezpieczeństwa ma sens.Czyli gwarancja pewnego poziomu dochodów taksówkarza jest gwarancją waszej wygody i bezpieczeństwa.Zniesienie limitów spowoduje powrót do lat 90 kiedy taksówki były najczęściej klamotami powiązanymi na druty.Zamiast zdjąć z nas pewne obciążenia kosztowe, jakiś geniusz wymyślił nośne hasło,więcej taksówek to będzie taniej. Taniej nie będzie ,to już przerabialiśmy ,na pewno będzie gorzej a oszustwa dzisiaj marginalne będą normą .W wielu krajach świata są ulgi przy kupnie samochodów na taksi, prawo odliczania Vat-u od paliwa i temu podobne ułatwienia mające na celu obniżenie kosztów a przez to obniżenie cen,w Polsce żadnych ulg dla taksówkarzy niema.Poza tym domagamy się sensownego utrzymania limitów ( w Warszawie ostatnio zgodziliśmy się na dodatkowych 500 licencji )dlatego ,że jest to rodzaj prawa nabytego przez nas. W takich warunkach podejmowaliśmy decyzje kredytowe kupując nowe samochody
i nie możemy zgodzić się na zmianę prawa odwracającą wszystko co było dotąd pewne, do góry nogami.Po prostu domagamy się od państwa zachowania ciągłości prawnej ,na rewolucję zgody nie wyrażamy,tym bardziej ,że nic dobrego i dla nikogo (oprócz małej grupy właścicieli korporacji ) ta rewolta nie przyniesie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Adminn dnia Wto 8:24, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasa7




Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-WA
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:24, 14 Lut 2009    Temat postu:

Z autam to wcale nie tak. Taksówkarz jest skazany na swój samochód, bo koszt i czas potrzebny do jego adaptacji do świadczenia usług nie pozwala na częste zmiany, a i sprzedac z wpisanym TAXI w karcie pojazdu niełatwo. Natomiast powożniki jeżdzą w 2, 3 jednym autem, potem cofnie sie licznik odklei magnesy z naklejkami i sprzeda "auto po dziadku jeżdzone tylko do kościoła" . Następny samochód mozna przystosowac w ciągu godziny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
250




Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:47, 02 Mar 2009    Temat postu: gdyby nie limity to by nie było podwoźników

zastanówmy się tracimy pracę mamy samochód mamy albo pożyczamy 5000 zł i jesteśmy podwoźnikami łatwe co? pare dni i już z gps'em zarabiamy, a jak z licencjami? kurs, który ileś trwa, czas na oczekiwanie na egzamin, zdanie albo i nie egzaminu, oczekiwanie na wydanie licencji, od wyliczania chęć spróbowania być taxówkarzem odchodzi ochota jeżeli nie chce się tego robić na poważnie no i tak moja opinia- gdyby nie limity na licencję to ilość przewozów będących wtedy taxówkarzami by była minimum 3 razy mniejsza i w większej części pochodzących ludzi z danego miasta w którym jeżdżą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adminn
Administrator



Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:18, 02 Mar 2009    Temat postu:

Kolego błąd ,pismo z Canaletta wyjaśnia ,że kto chciał już licencję ma.Reszta która dalej jest przewozem nie spełnia kryteriów taksówkarskich.Zapewne barierą nr 1 jest niekaralność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek Łódź




Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 0:04, 03 Mar 2009    Temat postu: Pamiętam stare czasy

Gdzieś tak w roku 1989 też zniesiono wymogi ekstra zeby zostać taksowkarzem wtedy wystarczył tylko wpis do ewidecji działalności gospodarczej i jazda.Efekt był taki że z postoju sie wylewało człowiek dziennie robił trzy cztery kursy wiecej jak sie mocno pofarciło.Róznica polega na tym że wtedy nie było firm nie było darmowych dojazdow ceny co prawda ustalał urząd ale bardziej racjonalnie niż teraz no i klieńci nie byli tak mocno zmotoryzowani za to z gestem i fantazją.Mimo to wykruszyło się wielu starych taksówkarzy(tych co żyli tylko z taksówki)wielu popadło w długi mimo niższych podatków i ZUS.Przy okazji do zawodu trafiło wiele ciemnych typów psujących opinie która i tak nie była najlepsza.Nie pamiętam co było powodem przywrócenia bodaj pozwoleń ale ktoś poszedl wtedy po rozum do głowy.
Coś z limitami musi być na rzeczy bo obowiązują w całej starej UE.I nikt tego zmieniać nie ma ochoty ani potrzeby tylko my młode wilki wolnego rynku kombinujemy i budzimy sie z ręką w nocniku.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.taxiwitryna.fora.pl Strona Główna -> DLA KLIENTÓW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin